Tuesday, August 27, 2013

Dalam Laci Meja Hitam Zine #1


 Dalam serabut jiwa dan kelam kabut jaringan masa, sempat juga aku terbitkan sebuah kapsul masa peribadi.

 Zine ini aku bagi nama Dalam Laci Meja Hitam bersempena meraikan meja tulis yang berada di sebelah peti ais di kawasan kecil dapur.Sebuah meja untuk aku simpan pen dan buku lakaran sepanjang perjalanan aku melukis serta warnanya semestinya hitam, pusaka kakak aku.

  Ilham untuk melahirkan zine macam ni adalah sebenarnya untuk menghabiskan masa lapang di ofis dan mengguna pakai perkakas dan lambakan " office supply" . Termasuk juga kesedaran untuk menyambung semangat D.I.Y. dan tangung jawab sosial di dalam scene zine tempatan serta untuk menggalakkan budaya membaca atau menerap budaya "appreciate" seni. tempatan. 

 Walaupun zine fotokopi ini kecil dan isi kandungan ringkas, tetapi ianya ada terselit maksud dan moral untuk di terjemah oleh kamu pembaca.



No comments:

Pesta Demokrasi Berlalu, Tikus Kantor Bertaut..

Situasi politik dalam negara memang tidak dapat memuaskan hati semua orang . Walaupun kerajaan sudah bertukar pemerintah Mengambil j...