Showing posts with label bogel. Show all posts
Showing posts with label bogel. Show all posts

Thursday, October 25, 2018

Suatu malam penghujung oktober 2018

Suatu 
mala
penghujung
Oktober 2018




Terlalu lambat tapi dipaksa terus menulis kembali

Selepas mengalami kemerosotan kesihatan dan melakukan rutin baru pengambilan ubat
serangan depresi semakin kurang , mungkin telah melewati daerah trauma tanpa sebaraang kecenderungan untuk kekal selamanya.

Setelah apa yang berlaku tempoh tahun yang lalu, perjalanan kehidupan di teruskan juga
awan mendung sentiasa mengekori dalam jarak jauh.

Dia datang tapi semakin jarang

Progress semakin baik. dalam usia ini mengharap satu kehendak yang dulu membuak semakin perlahan hadirnya. fokus teralih arah lagi.

Masa berlalu dan manusia berubah , yang tinggal hanya sesalan dan kenangan  sahaja.

Selepas mengalami kejatuhan moral dan pemangkin dunia bergerak kedepan dan kenangan lalu di jadikan tauladan. keadaan menjadi tenang . tak perlu terburu walaupun tekanan itu datang.

Belajar kembali menghadap masalah dan ujian dengan kaedah baru dan berhemah.
walaupun tidak sempurna

Belajar jangan menghakimi orang yang berbeza dosanya dengan dosa sendiri
.
Menyuarakan pendapat cara berhemah tanpa menyakiti perasaan manusia lain adalah susah.
Kita masih boleh berusaha

Tidak aku mahu hidup dan mati dalam kebencian.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

playlist:
- Mortar - Past.Present.Future 2018
https://www.facebook.com/Mortarofficial/
- The Saddest Landscape - Admitting You're Alive 
kredit kepada : Mirul artwork cover  Mortar EP 2018 

Saturday, January 7, 2012

palat tahun 2011

Macam biasa masa berlalu dengan cepat..
garis kedut di muka semakin bertambah helaian rambut berkurangan
masa berlalu dengan cepat
sudah masuk 2012..
motivasi masih tak timbul nak gerakkan roh remaja aku..

Okay "recap" balik apa yang dah berlaku di tahun yang lalu.
benda yang paling merunsingkan ialah masalah kesihatan
masalah tonsil berjaya di hapuskan ada susutan pada berat badan sementara..
dan kekerapan berjumpa doktor pakar agak membuatkan aku meluat
kerana mengacau waktu kerja aku..

Aku hampir berdepan dengan kematian.. baru nak ingat tuhan..
baru nak inagt neraka dan syurga..
apa rasanya bila kau nak mati takde siapa di sisi kau selain Tuhan saja dapat tolong kau..
Apa rasanya bila kau panik bila luka di dalam tekak melimpahkan darah di segenap rongga
kuman dari mulut meresap ke paru2..
Kau tak berdaya..kau kesorangan
kau harapkan keajaiban..
Dia Maha mengetahui Dia Maha Merancang
Syukur aku masih bernyawa lagi..

Dan emosi agak terganggu bilamana cinta hati mula dikebas orang
Aku berjuang sendiri nak dapatkan cinta tapi bila sudah tahu aku kena main
dengan dia masih tak serik2 masih nak pertahankan dia lagi
jadi berlaku lah sandiwara panjang yang banyak merosakan aku dan membuang masa aku..
Jadi aku amik jalan kanan dia amik jalan kiri..
tapi kenangan lama masih menghantui.
aku tak boleh hidup dengan kebohongan dan nilai pentingkan diri sendiri dari dia..
harap dia dapat maafkan dan ampunkan dosa aku..

Apa aku merepek macam banggang ni adoi
tu lah dah lama tak menulis  kan dah jadi bodoh..

Tuesday, July 28, 2009

Persepsi lancau

Apa yang kamu lakukan apabila orang yang kamu sangka baik, alim, disanjung melakukan zina dan menyimpan gundik walaupun sudah beristeri dan anak..

Walaupun dia bukan darah daging kamu atau saudara..

Friday, July 10, 2009

Menjilat ludah basi dan liwatan kapitalst terhadap anak muda liar masa kini

Kesihatan kembali pulih tapi senggal masih terasa diiringi rama-rama di dalam perut.

Terima kasih atas keperihatinan kamu kepada aku. Ia amat di hargai.

Jadi sekarang ada satu acara pertunjukkan atau persembahan hebat merata di sana sini

terutama band-band indie di tanah air selepas beberapa band perintis dan picisan telah mengegarkan industri muzik tempatan yang macam tahi anjing .

Maka berbondong-bondonglah anak muda dari semua peringkat memulakan band sendiri dengan harapan dapat meraih untung dan kejayaan seperti band indie terkini.

Aku rasa amat sedih sekali kerana selepas lampu sorot media menyuluh band indie ini limpahan cahaya glamour dan hipokrit mula ternampak.

Semua nampak cool dan trendy

Propaganda media perdana kembali menghisap darah segar band indie tanpa diorang sedar.

Kapitalis dan anjing barua mereka sibuk mencelah dan menawarkan keuntungan dan membeli jiwa anak muda yang sememangnya mahukan kehendak materialistik yang membuak.

Semua nampak hebat dan bergaya...

Bagi pendapat aku istilah band indiependent sudah tidak boleh digunakan lagi bila mereka menjejakkan kaki ke arus perdana yang hipokrit..

Sebab kita mesti tahu maksud perkataan indie itu sendiri dan memahami kod etikanya

Contoh seperti waktu dahulu band indie berkarya bebas di dalam arus gerakan underground kerana bagi band yang bernaung di bawah panji panji Underground merasa jelek dan jijik dengan arus perdana yang penuh hipokrasi dan birokrasi .

Arus perdana ada garis panduan yang bercanggah dengan arus underground bagai minyak dengan air. Iaitu belenggu tembok protokol dan penapisan yang dikuasai oleh kerajaan . Barua kapitalis yang sentiasa menunggu peluang di luar lingkungan dengan bahan materialistik dan produk hebat mereka.Membuat keuntungan di atas angin.

Kerajaan menyekat arus underground kerana itu memang kerja mereka.

Mereka takut kepada anak anak yang suka kepada muzik yang binggit atau pelik, berunsur pemujaan kononya, sanggat gelap, tiada adab atau terkinja kinja?

Ada dikaitkan dengan ajaran sesat atau syaitan..dan juga masalah sosial..

Itulah pandangan sebenar mereka...ketakutan kepada bayang yang tak pasti..

Jadi sibuklah mereka dengan alat media mereka memomok masyarakat tentang arus underground kononnya menyesatkan anak muda...

Jika kamu amati dahulu waktu sebelum fenomena band indie ini meletup ada tak mana-mana pihak yang nak menaja band indie dalam arus underground? Mana dia penaja-penaja yang hebat dan besar waktu tu? Sebab diorang tahu takde untung sponsor golongan rebellion tak beradab ni..

Jadi bila kita sudah ada nama dan pangkat dalam tangga masyarakat lain pula jadinya..

Bila band indie sudah berjaya memperlekehkan artis dan band superstar tempatan berentap di suatu pertandingan mata-mata diorang mula terbeliak macam melihat gadis jelita berpakaian hot phants dan strapless bra..

Di puja , di minati, sungguh hebat!.., "Mari kita adakan lebih banyak band indie akan datang..."kata Kapitalist kepada kerajaan...

Tanpa segan silu mereka meliwat satu persatu band dari scene indie pop yg mula menjinak ke dunia glamour dan materialistik

Selamat melakukan hubungan intim aku ucapkan...

Wednesday, May 13, 2009

Pergi mampus dengan 'Copyright' sebab yang terbaik adalah percuma

Aku bertukar menjadi kanak-kanak yang sedang menyambut kedatangan hari Halloween di barat daya California bila berjaya memuat turun Discograpy band kegemaran ke dalam hard disc Komputer peribadi..

Aku ingin ucapkan selamat menuju ke jahanam kepada syarikat koperat rakaman yang besar2 di luar sana.

Kepada golongan pirate yang baik hati dan non-profit menyediakan saluran muat turun percuma semoga korang panjang umur dan selamat dari buruan anjing-anjing polis dan peguam-peguam syarikat rakaman /penerbitan filem yang tamak .

Thursday, April 23, 2009

Wednesday, April 1, 2009

Menjana Ekonomi Babi

Adakala rasa nak blah.. dan buat kerja yang aku suka .

Disamping menjana ekonomi yang dah macam semak babi.

Kepuasan diri dan pelanggan adalah yang penting.

Kerja jadi 'Gigolo'




Tuesday, March 31, 2009

FUCK EARTH HOUR

Apa yang korang dapat dari program EARTH HOUR?.

Jawapanya ialah BULLSHIT...

Cuba lihat celana dalam anda jika ada terasa pedih dan berdarah ..

Sah lah ada zakar KAPITALIS telah menceroboh dubur anda..

Monday, February 23, 2009

Kelintit Band Cover Rock 80'an Yang Bergoyang Goyang

Dengan ini aku isyhtihar perang keatas band cover rock kangkang atau rock remaja purba yang biasa dimain atau di peform dikhalayak ramai .
Tak kira kepada muzik covernya atau fesyennya yang ala ala bapok..(glam)
Dan riff solo anjing nya yang panjang..
dan seluar ketatnya..
dan rambut highlight 80an nya ..
mereka terlalu perfect bermain lagu cover
sampaikan tak sempat buat lagu sendiri.....

Friday, February 13, 2009

Zakar Kapitalis di dubur kita...

Kamu ialah apa yang kamu pakai .

Juga apa yang kamu guna , makan , minum , jalan, tidur,dan perkara yang seharian

Kita tinggal di Malaysia yang kaya dengan sumber alam dan persekitaran semula jadi tidak dapat menikmati yang terbaik.

Ini kerana kita suka meniru ,memuja, menyembah Kapitalis tanpa kita sedari.

Cuba tanya diri sendiri berapa banyakkah duit kita keluarkan untuk makan di restoran segera, membeli peralatan elektronik dan gadjet terkini atau pakaian berjenama, minyak wangi, kasut-kasut.

Mereka kapitalis kemudian membekalkan gedung beli belah dan pasaraya mega untuk meng'pam' duit.

Kita yang menjadi pengguna zombie berbelanja dan mendengar pujuk rayu kapitalis dari kempen jualan mereka di iklan iklan . Kita terus membeli ;Sedangkan kita tak sedar duit dah habis dan tak sempat di simpan.

Duduk pula di penempatan sesak kaya dengan masalah sosial dan jenayah . Kawasan penempatan di tadbir oleh badan yang korup dan tak perihatin.

Jika kita masih tak sedar juga masalah ini telah berlaku..

Pandanglah di belakang diri kita dan lihatlah ada kapitalis-kapitalis sedang beratur panjang untuk memasukkan zakar mereka kedalam dubur kita ..




Maksud KAPITALISME kalau kamu tak faham
Kapitalisme merupakan sistem ekonomi dan sosial yang cenderung ke arah pengumpulan kekayaan oleh individu tanpa gangguan kerajaan dan berasaskan keuntungan. Takrif individu di sini juga boleh merujuk kepada sekumpulan individu seperti syarikat. Sistem ekonomi kapitalis oleh itu berdasarkan kuasa pasaran dalam menentukan pengeluaran, kos, menetap harga barang dan perkhidmatan, pelaburan dan pendapatan. Pengkritik sistem kapitalis selalu berhujah bahawa sistem ini mewujudkan jurang perbezaan yang ketara antara yang kaya dengan yang miskin. Sistem yang bertentangan dengan ideologi ini ialah komunisme dan sosialisme. Kapitalisme berasal dari perkataan kapital (bahasa Inggeris: capital) yang bermaksud "modal".

Macam melancap atau tahi ayam

Selepas waktunya memaki hamun dan melaknat manusia dan pengamal zionis ..
dan kemarakan api dari bom fosforus semakin malap..

kamu mengambil kesempatan untuk minum coca-cola dan mengorder sajian Mcvalue untuk membasahi tekak dan mengisi tembolok .

Pesta pesta kembali hangat .. iklan-iklan kapitalis kembali meletup-letup..

Monday, January 19, 2009

Pelacur kelas teratas

Jualan mega awal tahun atau hujung tahun adalah musim untuk melacurkan diri untuk item bagi memuaskan nafsu membeli.

Aku rasa sesak dan tertekan takkala melewati kompleks Mall Mega yang dilimpahi oleh lautan manusia pelbagai ragam yang menjengkelkan.

Pelacur-pelacur konsumer terus berlalu dan terus membeli. Tak peduli walaupun ekonomi terus merosot .

Melacurkan diri untuk memenuhi tuntutan kehendak nafsu bukan kepada keperluan

Menyumbangkan kesuburan ekonomi negara-negara kapitalist seperti Amerika dan Israel


BOIKOT SYARIKAT INI JANGAN JADIKAN DIRI ANDA PELACUR!!

AOL Time Warner Time Life magazine, CNN, ICQ
Apax Partners Jonny Rockets, Sunglass Hut.
Arsenal Football Club
Coca-Cola Fruitopia, Fanta, Kia Orange, Lilt, Sprite, Sunkist..
Caterpillar
Danone HP foods, Evian, Volvic, Jacob
Delta Galil Hema, Barbie, Carrefour, Auchan, Tchibo, Victoria's Secret, GAP, Banana Republic, Structure, J-Crew, JC Penny, Pryca, Lindex, DIM, DKNY, Ralph Lauren, Playtex, cK, Hugo Boss, M&S
Disney
Emblaze
Estée Lauder Aramis, Clinique, DKNY, Prescriptives, Origins, MAC, La Mer, Bobbi Brown, Tommy Hilfiger, Jane, Donna Karan, Aveda, Stila, Jo Malone, Bumble & Bumble, Kate Spade
Home Depot Villager's Hardware, Georgia Lighting, Apex Supply, EXPO Design Centres
IBM
Intel
Johnson & Johnson
Kimberly-Clark Kleenex, Kotex, Huggies, Andrex
Lewis Trust Group River Island, Isrotel hotels, Britannia Pacific
The Limited Inc Express stores, Lerner New York, Structure, New York & Company, Mast Industries, Intimate Brands, Victoria's Secret, Bath & Body Works, White Barn Candle Company, Henri Bendel
L'Oreal Giorgio Armani, Redken 5th Avenue, Lancome Paris, Vichy, Cacharel, La Roche-Posay, Garnier, Biotherm, Helena Rubinstein, Maybelline, Ralph Lauren, Carson
Marks & Spencer M&S, St.Michaels
McDonald's
Motorola
Nestle Nescafé, Perrier, Vittel, Pure Life, Carnation, Libby's, Milkmaid, Nesquik, Maggi, Buitoni, Cross & Blackwell, KitKat, Milkybar, Quality Street, Smarties, After Eight, Aero, Polo, Lion, Felix cat food, L'Oréal
News Corporation TV: Fox, Sky, Star, Phoenix, Granada, CNBC. UK newspapers: Standard Newspaper, News of the World, The Sun, The Times. Australian Newspapers: The Telegraph , Gold Coast Bulletin, Herald Sun, Independent, Sunday Mail. US newspapers: New York Post. Publishers: Harper Collins Ragan, Zondervan, National Geographical. Nursery World, Rawkus, NDS, Mushroom Records, ChinaByte.com, Festival Records
Nokia
Revlon New World Entertainment, Forbes
Sara Lee Hanes, Playtex, Champion, Leggs, Douwe Egberts, Bryan, DIM, Ambi Pur, Bali, Superior Coffee, Just My Size, Kiwi, Maison Cafe, Nur die, Pilao, Lovable, Outer Banks, Wonderbra, Sanex, Pickwick, Gossard, Body Mist, Brylcreem, Aqua Velva, Radox
Siemens
Selfridges
Starbucks Seattle Coffee, Pasqua, Hear Music, Tazo
Timberland

Sunday, January 4, 2009

Babi ,anjing dan kambing kapitalis beraya korban palestine





Fuck malam tahun baru!
Fuck mat rempit!
Fuck parti buih!
Fuck parti seks!
Fuck parti arak!
Fuck Dataran Merdeka!
Fuck RTM!
Fuck Media Prima!
Fuck Hadhari!

Malam ini Gaza bermandi darah
Bila Trooper Israel bermain mercun
dengan kereta kebal abraham
.................
ya salim!!! ya salim!!!
fucking hadhori!!! hadhori!!!hadhori!!

Pesta Demokrasi Berlalu, Tikus Kantor Bertaut..

Situasi politik dalam negara memang tidak dapat memuaskan hati semua orang . Walaupun kerajaan sudah bertukar pemerintah Mengambil j...