Saturday, January 7, 2012

palat tahun 2011

Macam biasa masa berlalu dengan cepat..
garis kedut di muka semakin bertambah helaian rambut berkurangan
masa berlalu dengan cepat
sudah masuk 2012..
motivasi masih tak timbul nak gerakkan roh remaja aku..

Okay "recap" balik apa yang dah berlaku di tahun yang lalu.
benda yang paling merunsingkan ialah masalah kesihatan
masalah tonsil berjaya di hapuskan ada susutan pada berat badan sementara..
dan kekerapan berjumpa doktor pakar agak membuatkan aku meluat
kerana mengacau waktu kerja aku..

Aku hampir berdepan dengan kematian.. baru nak ingat tuhan..
baru nak inagt neraka dan syurga..
apa rasanya bila kau nak mati takde siapa di sisi kau selain Tuhan saja dapat tolong kau..
Apa rasanya bila kau panik bila luka di dalam tekak melimpahkan darah di segenap rongga
kuman dari mulut meresap ke paru2..
Kau tak berdaya..kau kesorangan
kau harapkan keajaiban..
Dia Maha mengetahui Dia Maha Merancang
Syukur aku masih bernyawa lagi..

Dan emosi agak terganggu bilamana cinta hati mula dikebas orang
Aku berjuang sendiri nak dapatkan cinta tapi bila sudah tahu aku kena main
dengan dia masih tak serik2 masih nak pertahankan dia lagi
jadi berlaku lah sandiwara panjang yang banyak merosakan aku dan membuang masa aku..
Jadi aku amik jalan kanan dia amik jalan kiri..
tapi kenangan lama masih menghantui.
aku tak boleh hidup dengan kebohongan dan nilai pentingkan diri sendiri dari dia..
harap dia dapat maafkan dan ampunkan dosa aku..

Apa aku merepek macam banggang ni adoi
tu lah dah lama tak menulis  kan dah jadi bodoh..

Pesta Demokrasi Berlalu, Tikus Kantor Bertaut..

Situasi politik dalam negara memang tidak dapat memuaskan hati semua orang . Walaupun kerajaan sudah bertukar pemerintah Mengambil j...