Monday, August 27, 2007

Gotong-Royongpalloza untuk Hippies!

" Diminta para penduduk apartmen wira untuk turun menjayakan majlis gotong royong pada pukul 9:00 pagi ini"

kata kata yang keluar dari 'hailer' di bawah aparment aku..

Baru pukul 8:00 pag, hari ahad pulak.

"Bising lah"
kata aku pulak sambil menarik selimut masam di dalam bilik yang macam sarang tikus.

Apahal pulak aku nak kena turun bersihkan sampah orang?.

Tak cukup lagi ke duit yang aku bayar bulan bulan suruh gaji 'Pak Guard' sama 'Maintenance'

Lu ingat gua kuli bapak lu !! .

Kalau lu orang nak gotong royong mari sini datang rumah aku,

dah 2 bulan aku tak buang sampah..


No comments:

Pesta Demokrasi Berlalu, Tikus Kantor Bertaut..

Situasi politik dalam negara memang tidak dapat memuaskan hati semua orang . Walaupun kerajaan sudah bertukar pemerintah Mengambil j...