Thursday, May 22, 2008

Mari menikam ekor babi


Kenapa hari-hari rabu aku yang mulia telah di palatkan . Pukimak-pukimak itu adalah si pembeli nombor ekor yang berkeliaran di ceruk kedai kopi dan di siar kaki. Berbondong-bondong bekerumun macam ulat taik . Menyesakkan jalan raya dengan kenderaan masing masing dengan sengaja melapiskan tempat letak kereta di kawasan pejabat aku. Kebanyakan pembeli tiket bas ke neraka ni adalah umat melayu bermentaliti cetek dan papa kedana.

Umat melayu jenis ini adalah dari kelas pertengahan ke bawah, kebanyakannya makan gaji seumur hidup , berkeluarga , penghisap rokok kretek berumur lewat 30 tahun keatas, kesempitan wang dan kurang waras.
Babi-babi tua ni ingat dengan tikam ekor boleh jadi kaya raya. Kadang kadang aku nampak pak polis pun tumpang sekaki jugak.

Bersengkongkol , jahanam!.

Kalau aku ada kuasa dah lama aku sebat bontot babi babi ni sampai lunyai kat situ jugak.Entah siapa punya idea lah bukak kedai nombor kat Malaysia ni.
Aku harap tokey-tokey judi atau ekor ni anak beranak mati kena bakar.






"Judi dan arak adalah haram didalam Islam"

No comments:

Pesta Demokrasi Berlalu, Tikus Kantor Bertaut..

Situasi politik dalam negara memang tidak dapat memuaskan hati semua orang . Walaupun kerajaan sudah bertukar pemerintah Mengambil j...