Wednesday, June 25, 2008

Anjing kuli koperat menyalak-nyalak pukimak

Hari ini mendung dan aku terlewat sampai ke ofis pagi ini.

Aku sudah kena sound dengan Fz** tapi aku buat macam biasa , selamba badak. Hujung bulan duit takde, mood nak kerja takde sekepeng. Semalam aku dah kerok duit tabung untuk makan dan tuang petrol dalam tangki motosikal aku.

Malam tadi aku terpaksa mintak duit kat 'M.A.F.A.M*' sebanyak Rm 30 untuk 'menyambungkan' nyawa aku ke tarikh Pay Day.

Itulah dilema orang makan gaji , anjing sialan.
Kerja macam anjing terjulur- julur lidah, boss jugak dapat beli kereta baru..pergi bercuti anak beranak..pergi buat anak

Aku rasa macam di kepala butoh kan pun ada. Aku tak nak fuck kerja tapi kerja yang fuck aku dari belakang.

Kadang-kadang syaitan yang berbisik di hati aku ni akan dunia yang tak adil, mari fuck boss, kenapa diorang enjoy sakan sedang aku sibuk counter attack hutang , income tak setimpal, kenapa tak fuck, kenapa tak minum bla bla bla..

Ini disebabkan aku sebenarnya tak terurus hal dunia dan akhirat. Aku tak tahu mana hujung benang serabut ni
mana nak mula mana nak aku putuskan. Aku segan nak cakap dengan orang . Aku tak pasti kalau ada yang terbaca hal hidup aku dalam blog ni. Berulang ulang aku tulis.

Ini lah aku yang sebenar. Bila ada masalah aku simpan lepas tu tulis dalam blog pukimak ni. Itu sahaja yang boleh aku buat kalau nak melepaskan tekanan yang tak putus-putus datang.

Bercelaru macam tumor dalam kepala yang menyekat salur pembuluh darah dan kekurangan oksigen.

Tumor pukimak punya besar.


*= moher and father assistant money

**= Ketua aku merangkap boss bagi anak syarikat yang beroperasi dibawah Boss Besar dan syarikat induknya.

aku lebih senior dari dia.

1 comment:

FastRi said...

Akhirnya ko berjaya mengaplikasikan dok rok skepeng abok. sekepeng yang ko gunakan tu samala macam skepeng aku.
nan, sebenarnya yang jual zine sama ngan ko kat ampang tu ialah adik aku, Shabri.Dia buat zine Narrator dulu.
Lorsa tu masih main surf macam dulu ke?ada stuf bagila aku dengar.
satu lagi aku rasa ko silap faham surat yang aku terima dalam blog aku tu. surat tu memang ditujukan kepada aku,bagitau yang zine roots yang dialamatkan kepada aku telah ditahan.zine tu din yang pos kat aku.

Pesta Demokrasi Berlalu, Tikus Kantor Bertaut..

Situasi politik dalam negara memang tidak dapat memuaskan hati semua orang . Walaupun kerajaan sudah bertukar pemerintah Mengambil j...