Monday, June 30, 2008

Hari rehat kuli-kuli koperat.

Niat di hati aku nak pergi ke gigs Death Metal di dewan Cina sebelah Kampung Atap. Tokey dewan Cina tu tak kesah ke anak liar macam kita buat bising? Peduli la ini hal bisness , ada duit semua boleh jadi.

Tapi tak jadi sebab hujan , jadi aku pun pergi lepak dengan Ballgrower kat rumahnya. Anak bini dia balik kampung.

Aku lepak sambil makan keropok dan layan blook dari Sendiket Soljah. Gelak mengekek sorang-sorang. Kadang kala aku terlelap dan mngeluarkan bunyi dengkur tahap bulldozer. Aku penat pagi tadi sebab kena panjat atas bumbung rumah abah nak buat wiring.

Dia pasang Astro ,ada marathon CSI dan Ugly Betty. Semuanya dah main kat TV .. mata berat .. aku tidur-tidur ayam..

Ballgrower masak best, untung bini dia. Petang tu aku makan ikan kembung goreng, ayam masak goreng cabai dan sup sayur lobak cendawan butang .Tambah nasik sampai dua kali.

Lepas solat maghrib aku balik ke rumah.

Hmmm ...nampaknya aku perlukan hobi baru supaya tak kacau hari minggu orang lain.

No comments:

Pesta Demokrasi Berlalu, Tikus Kantor Bertaut..

Situasi politik dalam negara memang tidak dapat memuaskan hati semua orang . Walaupun kerajaan sudah bertukar pemerintah Mengambil j...