Monday, June 2, 2008

Dilema Tuan Tanah

Aku tido di ruang tamu lagi. Walaupun pangkat aku sebagai tuan tanah dalam Kubikel apartment yang tak berapa besar ni. Dua bilik besar dah aku bagi kat member merangkap penyewa berbayar.Yang tinggal hanyalah bilik kecik kategori stor.

Pemurah , baik hati .Tak sampai hati aku nak tengok anak perantau tido bersepah. Bilik aku pulak satu hal dah macam tempat penternakan babi hutan . Struktur siling melendut macam ada kayu patah. Aku takut bila aku tido kena hempap siling.Mushyibat lahanat punya kontraktor buat kerja sambil lewa. Ni lah nasib beli rumah dari projek terbengkalai. Kimak..

Sekarang pulak musim tengkujuh . Abis bumbung kat atas dimasuki air. Sinki bilik air bocor. Duit aku nampaknya bocor jugak..

Macam parlimen lak.

No comments:

Pesta Demokrasi Berlalu, Tikus Kantor Bertaut..

Situasi politik dalam negara memang tidak dapat memuaskan hati semua orang . Walaupun kerajaan sudah bertukar pemerintah Mengambil j...